Friss : A két Williams megtréfálta a mezőnyt az első edzésen |
A két Williams megtréfálta a mezőnyt az első edzésen
2009.03.27. 14:53
Végeredmény
1 |
N. Rosberg |
Williams |
1:26.687 |
19 kör
|
2 |
K. Nakajima |
Williams |
1:26.736 |
21 kör |
3 |
K. Räikkönen |
Ferrari |
1:26.750 |
24 kör |
4 |
R. Barrichello |
Brawn GP |
1:27.226 |
21 kör |
5 |
H. Kovalainen |
McLaren |
1:27.453 |
15 kör |
6 |
J. Button |
Brawn GP |
1:27.467 |
12 kör |
7 |
F. Massa |
Ferrari |
1:27.642 |
24 kör |
8 |
T. Glock |
Toyota |
1:27.710 |
24 kör |
9 |
A. Sutil |
Force India F1 |
1:27.993 |
20 kör |
10 |
F. Alonso |
Renault |
1:28.123 |
16 kör |
11 |
N. Heidfeld |
BMW |
1:28.137 |
20 kör |
12 |
J. Trulli |
Toyota |
1:28.142 |
21 kör
|
13 |
R. Kubica |
BMW |
1:28.511 |
22 kör |
14 |
G. Fisichella |
Force India F1 |
1:28.603 |
16 kör |
15 |
S. Buemi |
Scuderia Toro Rosso |
1:28.785 |
27 kör |
16 |
L. Hamilton |
McLaren |
1:29.042 |
18 kör |
17 |
M. Webber |
Red Bull |
1:29.081 |
7 kör |
18 |
N. Piquet |
Renault |
1:29.461 |
25 kör |
19 |
S. Bourdais |
Scuderia Toro Rosso |
1:29.499 |
21 kör |
20 |
S. Vettel |
Red Bull |
1:32.784 |
4 kör |
Nem kis meglepetésre az évadnyitó Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén a Williams versenyzői diktálták a tempót. Kimi Räikkönen a harmadik, addig Massa csak a hetedik lett.
Eljött ez a nap is. Talán Formula-1-es versenyhétvégét még nem várt ennyire senki.
A rengeteg új szabálymódosításnak köszönhetően rengeteg a kérdés. Talál mindközül a legnagyobb az, hogy a Ross Brawn által birtokolt és egyben vezetett Brawn GP mire lesz képes.
A FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) még tegnap délután jelentette be, hogy Ferrari, a Renault, a Red Bull és a BMW-Sauber által kifogásolt a Mercedes motorral hajtott Brawn GP, valamint a Toyota és a Williams diffúzora is legális.
A döntés ellenére a Ferrari, a Red Bull-Racing és a Renault is fellebbezni fog, de addig minden marad a régiben.
Ezekkel az „okos” diffúzorokkal az istállók körönként akár fél másodperccel is gyorsabbak lehetnek a „hagyományos” diffúzorokat használókhoz képest.
A hamarosan kezdődő első szabadedzés után valamelyest tisztább kép alakulhat ki az erősorrendről.
Köszöntjük kedves Olvasóinkat az évadnyitó Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén. 3…2…1 és zöldre váltott a lámpa a bokszutcában, ezzel kezdetét vette a tréning.
A pilóták másfél órán át körözgethetnek a „kenguruk” versenypályáján az Albert Parkban. Fernando Alonso (Renault) és Rubens Barrichello (Brawn GP) kivételével már mindenki volt kint legalább egy kört a pályán. Jelenleg a versenyzők a bokszban várakoznak. Egy pilótának sincs mértideje. A vártnál hűvösebb van Melbourne-ben, de az esőnek nyoma nincs. A Toyota olasz versenyzője a mérnökeivel, addig a bajnoki címvédő, Lewis Hamilton édesapjával beszélget.
Továbbra is „csend” uralkodik az első szabadedzésen. Legutóbb a Red Bull-Racing újdonsült versenyzője, Sebastian Vettel mosolygott egyet a kamerának. A csapatok egyelőre nem erőltetik meg magukat… Amíg a Toyota idei gépét, a TF109-et állítgatják a szerelők, addig Timo Glock egykedvűen üldögél. Bourdais a Toro Rosso boksza előtt beszélget a Brawn GP tartalékversenyzőjével, Anthony Davidson-nal.
Jelen pillanatban úgy néz ki a boksz, mintha az iskolás gyerekek jöttek volna vissza a nyári szünetről, úgy diskurálnak egymással a versenyzők. A rendezőt sem kell félteni. Lassítások tömkelege… Hamilton után Räikkönen stílustanulmány.
Miközben Felipe Massa új szakállát csodálhattuk meg, ismét versenygép a pályán. Rubens Barrichello hajtott ki a BGP 001-es „csodafegyverrel”. A Brawn GP brazil vezetője társaihoz hasonlóan „hazatért”. Az F1-ben debütűló évadát teljesítő Sebastien Buemi kezdi meg a 2009-es év első gyorskörét Ausztráliában. Félóra elteltével a 20 éves svájci áll az élen. Buemi ideje: 1:41.493.
A Toro Rosso-n kívül más istálló nem tartózkodik kint a pályán. Sebastien nyugodtan körözgethet az egyre melegebb aszfaltcsíkon. Buemi sokáig nem maradt egyedül. 2007 világbajnoka, Kimi Räikkönen is kimerészkedett az ausztrál közönség nagy örömére. Sok nem kellett a finnek, egy gyorskör után átvette a vezetést a Ferrari F60-al. Kimi ideje: 1:32.121.
Ha Spanayolországban lennék, akkor minden bizonnyal óriási őrjöngésre lehettünk volna figyelmesek a lelátókon – Fernando Alonso is kint. Beindultak az események, egyre több versenyző merészkedik ki a pályára. A „Jégember” fékezte el magát a célegyenes végén. A finn egy kisebb kicsúszást követően visszaevickélt az ideális ívre. Nem telt el fél perc sem… Räikkönen után Felipe Massa nézte el az egyik kanyart, pontosabban a célegyenesre rávezetőt. A brazil hamar a bukótérbe találta magát. Csapattársához hasonlóan folytatni tudta az útját.
A pillanatnyi állás: Räikkönen 1:28.458, Massa, Heidfeld, Rosberg, Trulli, Hamilton, Button, Glock, Vettel, Buemi, Webber, Nakajima, Piquet. Szinte másodpercenként változik az állás. Most Button van Kimi mögött. Sebastian Vettel éve nem kezdődik valami fényesen. A pálya középső szakaszán állt meg alatta az RB5. Nem meglepő, hiszen az idei évre tervezett versenygép a téli tesztek alatt többször is megadta magát.
Lewis Hamilton-nak akadtak gondjai Albert Park utolsó szakaszán. A két nagy riválishoz hasonlóan lesodródott az pályáról. Jelenleg két finn van az élen. A megszokottakkal ellentétben Heikki Kovalainen Räikkönen előtt az első helyen. A McLaren pilótája fél másodperccel gyorsabb most, mint honfitársa. A kétszeres spanyol világbajnok, Fernando Alonso kivár. Még mindig nem teljesített mért kört. Az első nyolc sorrendje: Barrichello, Kovalainen, Räikkönen, Rosberg, Button, Nakajima, Massa és Mark Webber a még működőképes RB5-el.
Időközben Glock jött fel a harmadik helyre a Toyotával. Hátránya az élen álló Barrichello-hoz képest több, mint hattized másodperc. Csaknem félóra maradt vissza az első szabadedzésből. „Fernando on the track” – szólt a rádió. A spanyol hamarosan megkezdi első gyors körét az R29-es Renault-val.
A pillanatnyi állás: Räikkönen, Barrichello, Kovalainen, Glock, Rosberg, Button, Nakajima, Massa, Sutil, Webber, Fisichella, Kubica, Heidfeld, Trulli, Hamilton, Piquet, Buemi, Bourdais, Vettel és Alonso. Hamilton cikázik a pályán. A brit egyelőre nem találja a helyét, ahogy a két BMW sem. Lewis 15., addig a Heidfeld 13., míg lengyel csapattársa is csak a 12. helyen szerénykedik.
Kevesebb, mint 25 perc van hátra az első tréningből. Az első nyolc sorrendje: Räikkönen, Barrichello, Kovalainen, Button, Glock, Rosberg, Alonso, Heidfeld. Kimi még mindig nagy tempóban a szuper-lágy abroncsokkal felszerelt Ferrarival. Legjobb ideje: 1:26.750.
A két Brawn GP vette üldözőbe az olasz istállót. Button második (+0.717), Barrichello harmadik (+0.993). Folynak az események Melbourne-ben. Nakajima defektje után Nelson Piquet forgatta meg a Renault. A brazil szerencséjére még ki tudott jönni a „gyilkos” homokágyból. Kimi magasan uralja a mezőnyt. A finn közelébe még a két Brawn GP sem tudott merészkedni.
A hétszeres világbajnok, Michael Schumacher figyeli az eseményeket a Ferrari bokszából. A tanácsadóként tevékenykedő legenda a jövő heti Malajziai Nagydíjon is ott lesz a helyszínen, hogy segítse csapatát. Lassan belépünk az utolsó tíz percbe. A Williams német versenyzője, Nico Rosberg furakodott be a Ferrari és két BGP 001-es közé. A német legjobb ideje még mindig több mint fél másodperccel gyengébb Kimi-énél.
A pillanatnyi állás: Räikkönen, Rosberg, Button, Barrichello, Kovalainen, Sutil, Trulli, Glock, Massa, Kubica, Heidfeld, Alonso, Nakajima, Hamilton, Webber, Fisichella, Piquet, Bourdais, Buemi és végül a technikai problémák miatt megállt Sebastian Vettel. Négy perc van hátra. Nagyon úgy tűnik, hogy a „Jégember” bekezd, és feladja a leckét a többieknek. Massa csak a 10. Hátránya csapattársához képest másfél másodperc.
A leggyengébbnek hitt Force India Mercedes nyújtja talán magához mérten a legjobb teljesítményt. Adrian Sutil Felipe Massa mögött a nyolcadik. Az utolsó pillanatokra is marad izgalom. Rosberg egy rendkívül tiszta kör után átvette a vezetést Räikkönen előtt. Előnye minimális, 63 ezredmásodperc.
Leintették az első szabadedzést. Kisebb meglepetésre a két Williams végzett az élen. Rosberg első, Nakajima második, addig Kimi Räikkönen lett a harmadik a Ferrari F60-as versenygépével.
|