Friss : Sebastian Vettel ellenfél nélkül Szeged belvárosában |
Sebastian Vettel ellenfél nélkül Szeged belvárosában
2009.05.18. 19:19
Újabb sikeres bemutatót tartott a Red Bull Racing. Siófok után Szegeden is több tízezren figyelték a technikai sportok csúcskategóriájába tartozó modellek fergeteges produkcióját.
Vasárnap olyan érzése volt az embernek mintha Monte Carloba csöppent volna.
Szűk utcák, rakpart, éttermek, és többek között egy Red Bull Renault, amely a Szeged belvárosában kialakított 3000 méteres pályán szórakoztatta a mintegy százezres tömeget, a Forma-1 „magyar hangja” Palik László és a világbajnokság egyik esélyese, Sebastian Vettel közreműködésével.
Ennyi ember talán még soha nem látott a szegedi belváros. A program kezdete előtt másfél órával megtelt a mintegy másfél kilométeres rakpart. A szervezők ezt a helyet nyilvánították a legjobbnak.
Akadt olyan, aki már ott reggelizett reggel nyolc órakor, és várta a 13:00-ás kezdést a pokoli hőségben. Dél körül a kis utcákban a kordon mögött még lehetett jó helyeket találni. Aki ezen a részen lakik az szerencsésnek mondhatta magát, ugyanis semmit nem kellett tennie csak kiülni az erkélyre.
Azért volt, aki ennél még magasabbra is felmerészkedett és a háztetőről követte az eseményeket. A parádét Besenyei Péter légi bemutatója nyitotta. Ezt követően megtett öt kört a Red Bull-lal Palik László. Elsőre azt hittük, hogy valami gond van a versenygéppel, mivel vezetője igencsak lassú tempóban kezdte meg a körözést, talán az út minősége miatt, nem mert jobban odalépni. Ha ez volt az oka a visszafogottságának, akkor azért érthető. Saját műfajában már sokkal gyorsabb volt.
A Dakar-ralit megjárt Nissanjával tette meg háromszor a távot, a biztonság kedvéért utána eredt a szervizkamionja, amely a harmadik kör végére már majdnem körhátrányba került.
Amíg a következő szereplő felkészült, addig visszakalandozhattunk a múltszázadba. Néhány veterán autócsoda is megmutatta magát, többek között egy Skoda és egy 1966-os Alfa. A hangjukra nem lehetett panasz, csak úgy, mint napjaink modern Skodájára, egy Fabia Super 2000-esre, amely négy nap múlva már a Szardínia ralin vesz részt, így a szervezők igazi bravúrt hajtották végre.
Ez idő alatt a Toro Rosso pilótája Sebastian Buemi egy Toyota Camri NASCAR autóval próbálkozott, elsőre sikertelenül – lefulladt. Aztán rászóltak a svájci fülére, hogy igyekezzen, mert így csúszik a program. Másodjára már nem volt gond, óriási hanghatás közepette elindult ő is az öt körére.
A finálé ezután következett, aki eddig nem látott semmit, az gyorsan hazaszaladt az alumínium létráért. Fél három után néhány perccel beült az autóba Sebastian Vettel, a világbajnokság egyik esélyese. Valahogy más hangja volt indulásánál, mint amikor Palik rajtolt. Nem hiába hangoztatták, hogy a rakparton érdemes helyet foglalni. Vettel itt tartott gumiégető bemutatót minden körben.
Aki azt szerette volna látni, mit tud egy 800 lóerős gép, egy hosszú egyenesben, annak csalódni kellett. A német pilóta óvatosan autózott, bár a hétköznapi forgalomban így is komoly büntetést kapott volna. Vettel utolsó körét egy magyar zászlóval tette meg, őt követte Buemi, majd legvégül a Skoda Fabia, és ezzel véget is ért a szegedi Red Bull Street Parádé.
Aki még nem látott életében forma1-es autót, az remekül szórakozott, aki viszont a sebességre kíváncsi, annak érdemes kilátogatnia majd a Magyar Nagydíjra.
forrás: f1-live.hu
|