Friss : A Red Bull "bűvészkedéssel" ellensúlyozza a Brawn fölényét |
A Red Bull "bűvészkedéssel" ellensúlyozza a Brawn fölényét
2009.07.09. 17:13
Adrian Newey bevallotta, hogy a Red Bull idei sikerautójának útja elég göröngyös volt a kezdetekben, mert a csapat tavaly nem állt le a 2008-as modell fejlesztésével, ráadásul az új kasztnit később kezdték el tesztelni az elavult szélcsatornában, mint a többiek.
A tavaly még Honda néven futó Brawnnal és a BMW-vel ellentétben a Red Bull nem áldozta fel 2008-as szezonjának hajráját az idei évad oltárán.
Bár a koncepció helyességét alátámasztotta a csapat fejlesztéseit rendre megkapó Toro Rosso Monzában elkönyvelt győzelme, a Red Bull technikai főigazgatója, Adrian Newey szerint ennek kis híján meg lett a böjtje.
"Küszködtünk a kompromisszum megtalálásával, igyekeztünk egész évben fejleszteni az autót. Valószínűleg később kezdtük el a szélcsatornás programot az idei modellel, mint a többség" - ecsetelte a hátrányokat az AUTOSPORT-nak.
"Ráadásul csak egyetlen szélcsatornánk van, ami meglehetősen öreg, és nem is a leghatékonyabb. Ez időnként bizonyosan hendikepet jelent."
Newey irigykedve figyeli legfőbb riválisuk lehetőségeit.
"Ha vesszük a Brawn-t, láthatjuk, hogy a tavalyi év nagy részében négy szélcsatornát használtak, ami nagyszerű, ha megvan hozzá az infrastruktúrád. Sok szerencsét nekik hozzá. Ha ilyen erőforrásaid vannak, használd ki őket. Nekünk nincsenek, ezért bűvészkednünk kell" - sóhajtott a rangidős szakember.
A Red Bull technikai gurujának bőven akadt tennivalója az autón az utóbbi időben is: megalkotta a legálisnak elfogadott váló dupla diffúzort, továbbá igyekezett orvosolni az RB5-ös modell kisebb gyengeségeit.
Noha Silverstone-ban szemmel láthatóan javult az autó lassú kanyarokban mutatott teljesítménye, Newey még ezen kívül is lát csiszolást igénylő dolgot.
"A rajtjaink nem olyan jók, mint néhány ellenfelünké, ezen a területen fejlődnünk kell" - intett. - "Bizonyosan nem ugyanolyan a startrendszerünk, mint a Renault-é, ezért kifejlesztettük a sajátunkat."
"Azt gondolom, ezen a téren profitál néhány nagyobb csapat a komolyabb erőforrásokból és a tapasztalatokból. A Brawnok remekül rajtolnak, de nem tudom, hogy ezt ők maguk dolgozták-e ki, vagy a Mercedesszel karöltve érték-e el ezt a hatást."
Forrás:a5.hu
|