Friss : Jerez: Kobayashi „felöklelte” társait a második napon |
Jerez: Kobayashi „felöklelte” társait a második napon
f1-live.hu 2010.02.11. 17:35
A második tesztnapot Kamui Kobayashi, a Sauber japán versenyzője” nyerte az C29-el. Mögötte a második pozícióban Sébastien Buemi zárt a Toro Rosso-val. A harmadik a bajnoki címvédő, Jenson Button lett a McLaren-nel.
Holnap folytatódik a „móka” Jerez-ben, a csapatok reményei szerint ismét száraz körülmények mellett.
Tegnap, az idei első jerez-i tesztnapon szó szerint „énekeltek” az autók az esőben. Nem sokkal, hogy a versenyzők kigurultak a pályára, leszakadt az ég, és a teszt végéig el sem állt az eső – ezzel lényegesen megnehezítve munkájukat.
A nyitány győztese, Nico Rosberg szabadnapos volt csütörtökön. Nico helyett a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher tesztelhette a W01-est. A német „Terminátor” főként hosszú etapokra koncentrált.
A spanyol szurkolók duplán örülhettek, hiszen ezúttal nem kellett sokáig esernyőjük alá bújniuk, napsütésben kántálhatták kedvencük nevét. Tegnap az esőben Fernando Alonso közel 5 ezer rajongó előtt körözgethetett a Ferrarival, míg ma tömött lelátókat láthatott F10-es versenygépének pilótafülkéjéből.
A spanyolok mellett brit szurkolókat is lehetett látni a lelátókon, akik természetesen Jenson Button-t éltették. A McLaren-Mercedes újdonsült pilótájának autója új mérőműszerrel gazdagodott, melynek segítségével még több adatot tudtak gyűjteni az MP4-25-ről. Az utolsó percekben a hatos kanyar közelében egyszerűen megállt a woking-iak autója.
Az újonc Virgin Racing már nem lehetett ilyen boldog az adatgyűjtés terén, hiszen idő előtt kénytelenek voltak befejezni a tesztet. Timo Glock VR-01-es négykerekűjének orrkúpjáról a rossz rögzítésnek köszönhetően leszakadt a szárny.
Az elem olyan súlyos károkat szenvedett, hogy azt már nem tudták megjavítani. „Cseréljük ki!” – mondhatta az egyik szerelő. „De nincs új!” – válaszolhatta a másik. Pótalkatrészek híján a Virgin csak 11 kört tudott megtenni a pályán.
Tegnap sem voltak szerencsések, akkor 5 kör állt Timo neve mellett.
Ha már az újoncoknál tartunk, Renault F1 Team, és Vitaly Petrov. Eredetileg a tegnapi naphoz hasonlóan ma is az újonc orosz pilóta ült volna az R30-as volánja mögé, ám végül mégis lengyel csapattársa, Robert Kubica kapott lehetőséget a tesztelésre.
Egyes pletykák szerint erre azért volt szükség, mert Vitaly továbbra sem fizette ki azt a 7.5 millió eurót (első részlet), amivel tartozik az ülésért a Renault-nak.
A melegebb időjárás meghozta a hatását. Glock-on kívül mindenki aktívnak bizonyult. Az egyik legaktívabb a második helyen záró Sébastien Buemi volt az STR5-össel. A svájci pilótához hasonlóan Mark Webber sem tétlenkedett a Red Bull autóval.
A második napon a Sauber-nél Kamui Kobayashi volt a soros, folytatva a C29-essel a munkát. A japán egy pillanatra közelebbi kapcsolatba került Schumacher Mercedesével, de szerencsére nem történt semmi komoly. Koba az utolsó pillanatokra mindenkit megviccelt, felugrott az első helyre.
Baj? A Williams-nél ismét csak megadta magát az autó, még kora délelőtt. Nem sokkal fél 10 előtt Nicolas Hülkenberg a kilences kanyarban parkolta le autóját. Kisebb pauza után folytathatta az újonc német a körözgetést.
A Force India olasz versenyzőjének zavartalanul telhetett a napja. Vitantonio Liuzzi, a számára túlságosan is nehéznek tűnő autóval (teli tank esetén) rövidebb, és hosszabb etapokat teljesített.
Végeredmény
Hely |
Nemzetiség |
Versenyző |
Csapatok |
Autó |
Idő |
Különbség |
Kör |
|
1. |
 |
Kamui Kobayashi |
Sauber |
C29 |
1:19.950 |
|
103 |
|
2. |
 |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
STR5 |
1:20.026 |
+0.076 |
121 |
|
3. |
 |
Jenson Button |
McLaren |
MP4-25 |
1:20.618 |
+0.668 |
83 |
|
4. |
 |
Nicolas Hülkenberg |
Williams |
FW32 |
1:20.629 |
+0.679 |
67 |
|
5. |
 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
VJM-03 |
1:20.754 |
+0.804 |
80 |
|
6. |
 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
W01 |
1:21.083 |
+1.133 |
124 |
|
7. |
 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
F10 |
1:21.424 |
+1.474 |
129 |
|
8. |
 |
Robert Kubica |
Renault |
R30 |
1:22.003 |
+2.053 |
103 |
|
9. |
 |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
RB6 |
1:22.043 |
+2.093 |
99 |
|
10. |
 |
Timo Glock |
Virgin Racing |
VR-01 |
1:29.964 |
+10.014 |
11 |
|
|