Friss : Az FIA pályázatot hirdet a 2011-es gumiszállításra |
Az FIA pályázatot hirdet a 2011-es gumiszállításra
Motorsportal.hu 2010.06.12. 11:05
A Bridgestone 2009 novemberében bejelentette, hogy a 2010-es évad végén befejezik Formula-1-es tevékenységüket, a Nemzetközi Automobil Szövetség mégis tartózkodott attól, hogy pályázatot írjon az új szállítónak. Az FIA attól tartott, hogy nem lesz jelentkező, ami rossz fényt vetett volna a bajnokságra.
A legfrissebb hírek szerint a Formula One Management (FOM) megegyezett a Pirellivel, az FIA mégis úgy döntött, hogy meghirdeti a pályázatát, így később lesz csak döntés arról, hogy 2011-től melyik gyártó lesz a Formula-1 hivatalos gumiszállítója.
A pályázókra a Sportszabályzat előírásai vonatkoznak, amely kimondja, hogy nem lehet verseny a gumigyártók között, valamint, hogy minimum annyi abroncsot kell biztosítani mezőnynek, amennyit jelenleg a Bridgestone is szállít. Ez 44 szett/autó/hétvége, avagy 209 szett gumi éves szinten. Az előírás szabályozza, hogy egy hétvégén továbbra is két különböző keménységű keveréket kell szállítani a csapatok számára.
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint ezzel bezárultak a kapuk a Michelin előtt, ugyanis a francia gyártó legalább papíron biztosítani akarja magának a lehetőséget, hogy néhány éven belül lesz rivalizálás a gumifronton, a Sportszabályzat azonban ezt nem teszi lehetővé. Emellett a Michelin az évi 90 szett/versenyző mennyiséget szorgalmazza, hogy felhívják a figyelmet a környezetvédelemre.
A Pirelli szintén kevesebb szettet javasol, és a német lap információja szerint már meg is egyeztek a csapatok szövetsége (FOTA) tagjaival abban, hogy egy hétvégén, egy versenyző 28 szett gumival gazdálkodhat.
A szakértők azon az állásponton vannak, hogy a Michelin nem fog részt venni a pályázaton, a Pirelli azonban a nagyobb gumimennyiség ellenére is folytatja a projektet, és az FIA pályázata miatti csúszás sem jelent problémát. "Nem probléma a halasztás, az idő a csapatokat sürgeti."
Amennyiben a gumikért fizetni kell, az FIA az Európai Uniós törvények szerint nem szólhat bele a kérdésbe, és a döntés visszakerül a FOTA és a FOM hatáskörébe. Ez esetben ha a Pirelli valóban megegyezett Ecclestone-nal, az FIA pályázata mindössze formaság a számukra.
|