Friss : Horner: Mindkét pilótát egyformán támogatjuk |
Horner: Mindkét pilótát egyformán támogatjuk
formula.hu 2009.08.29. 16:45
Fontos hétvége vár a Red Bull Racing pilótáira: rengeteg pontot össze kell szedniük ahhoz, hogy felzárkózhassanak, és faragjanak a Brawn GP-vel szembeni hátrányukon
Noha a pénteki szabadedzések nem alakultak kedvük szerint, Christian Horner csapatfőnök versenyzőivel együtt bízik abban, hogy az istálló mind a kvalifikáció, mind a futam során kimagaslóbb szereplést produkál.
Horner a pénteki sajtótájékoztatón elmondta, hogy a gyakorlás folytán elért gyengébb eredményekkel is boldogok, és a jelenleg Oxfordban élő brit vezető a Sebastian Vettelt érintő motorproblémákat is részletesebben elmagyarázta.
"Meglehetősen következetesek voltunk. Valencia kétségkívül egy jel volt, de szerintem egy maihoz hasonló napot sokkal inkább tesztnapként kezelünk. Lehetetlen megjósolni, mit kezdenek mások az üzemanyagtöltéssel, a fordulatszámokkal, a motorokkal, a beállítással, úgyhogy a saját programunkkal foglalkozunk, és kellőképpen örülünk a ma elvégzett munkának" - kezdte a mondanivalóját Horner.
"A motorokkal kapcsolatos helyzet elég tiszta. Minden pilótának 8 motor áll rendelkezésére, nekünk ebből négy sajnos tönkrement. Sebastian Vettel a múlt hétvégén két új motort kapott, emellett két lehetőség még megmaradt számára. Ezt a két új motort stratégiailag alkalmazzuk. Egyet itt használunk, egyet Monzában, később, a hátralévő pénteki szabadedzéseken pedig a használt motorokkal takarékoskodunk. Vagyis, ha mennyiség helyett a minőségre hajtunk, talán elkerülhető a büntetés. De ha a nyolcból minden alkalom elfogy, vállaljuk a tízhelyes rajtbüntetést."
Amikor arról kérdezték, van-e rangsor a versenyzők között, Horner kijelentette: Webbert és Vettelt is ugyanúgy kezelik, nem tesznek különbséget a két tehetség között.
"Mindkét pilótát egyformán támogatjuk. Ugyanazokat a fejlesztéseket kapják minden eseményen. A csapat nézőpontjából rossz lenne, ha a bajnokság valamely részénél egyiküket favorizálnánk, és felállítanánk egy rangsort."
A Red Bull Racing vezetője azt is elárulta, Mark Webber megállapodásának meghosszabbítása örömmel tölti el.
"Boldogok vagyunk, hogy még egy évre biztosítottuk Mark szerződését, és ezt Németországban jelentettük be, ahol élete első nagydíját nyerte. Nagyon örülünk a 2010-es felállásnak. Szerintem ez a mezőny egyik legerősebb párosítása, a fiatalság és a tapasztalat nagyszerű egyvelege. Szoros munkakapcsolat van közöttük."
Horner azt is megfogalmazta, az idei aerodinamikai módosítások nem elég hatékonyak, és az előzéssel kapcsolatos gondokat az egyes csapatok által év elején használt dupla diffúzor is csak megnehezítette.
"Nem vagyok aerodinamikai szakértő, de nyilvánvaló, hogy az Overtaking Working Group (Előzési Munkacsoport) rengeteg munkát végzett. Nem rakétatudományról van szó, mely némely helyszíneken megmutatja a köridőket. Sajnos a dupla diffúzor szerepet játszott a problémákban, mert a gépek nem fejlődtek, és a versenyzők nehezen tudták megközelíteni egymást. A fejlesztéseknél az aerodinamikai csomag az előző évekhez hasonlóan szintén kritikus. Azonban figyelembe kell venned a pályák elrendezését is."
|