Friss : A Red Bull elhibázottnak tartja az új pontrendszert |
A Red Bull elhibázottnak tartja az új pontrendszert
a5.hu 2010.03.02. 19:13
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke helytelen lépésnek ítéli a pontrendszer megváltoztatását, míg Mark Webber szerint az új szisztéma egy vicc. Az pontszabályt Norbert Haug és Gerhard Berger is élesen bírálja.
Bár az új pontrendszert kiötlő F1 Commission tagjai között a csapatok is képviseltetik magukat, most több F-1-es szereplő abbéli véleményének adott hangot, hogy a 2010-től életbelépő új szisztéma úgy rossz, ahogy van.
A korábbi nyolc helyett az idei évtől már az első tíz rangsorolt versenyzőt jutalmazzák ponttal, méghozzá a radikálisan új, 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es rendszerben. A Red Bull versenyzője, Mark Webber csak annyit fűzött a változtatáshoz, hogy "az új rendszer egy vicc", főnöke Christian Horner azonban bővebben is kifejtette aggályait.
"Helytelen volt megváltoztatni a szisztémát. A versenyzők most a szezon során pontok tömkelegét gyűjtik be, viszont a változás akár látványosabb is lehetne, mint amilyen valójában" - mondta a csapatfőnök a Red Bull tulajdonában lévő Servus TV-nek.
"Az ötlet az volt, hogy a pilótákat jobban ösztönözzük az előzésre, de szerintem ez nem fog megvalósulni. Ebben a pályáknak is nagy szerepe van, hiszen például Brazíliában az elmúlt évek során is sok előzést láthattunk" - tette hozzá.
A Mercedes sportprogramját irányító Norbert Haug is abszurd ötletnek tartja, hogy a versenyzőket pontokkal kellene motiválni, mert úgy véli, a győzelemre való vágy a pilótáknál úgyis ösztönösen jön.
"A győzelem mégiscsak győzelem. Feltételezni, hogy a 2. helyen álló versenyző nem tesz meg mindent a győzelem érdekében, elég furcsa álláspont. Egy 1. hely kétszázszor értékesebb, mint egy 2."
"Azoknak, akik pontokban gondolkodnak, egyszer be kellene ülniük egy utcai autóba ezen versenyzők mellé - szórakozásból vagy büntetésből. Akkor megláthatnák, hogyan is előznek ők. Ez egy teljesítménysport. Minden körben beleadnak apait-anyat. Senki sem ül az autóban azt gondolva: 'oké, inkább nem előzök, mert nem éri meg'. Ez egy hibás feltételezés" - mondta a német.
A pontrendszert szapulók kórusához a Toro Rosso korábbi csapatfőnöke, Gerhard Berger is csatlakozott, akit az is érzékenyen érint, hogy az új szabállyal a versenyzők összehasonlítása terén is elveszik egy elem.
"A pilóta úgyis végigküzdi a versenyt, és olyan taktika szerint megy, amely azon a napon számára megfelelő. Úgy vélem, sokszor figyeljük a történelmet is, és szeretjük összehasonlítani az egyes pilótákat, valamint megfigyelni, mi változott."
"Ez most mind kárba vész, és az összehasonlítások is értelmetlenné válnak. Szerintem ez nagy kár. És ezen a téren háromévente változtatni helytelen" - mondta Berger, bár legutóbb 2003-ban nyúltak hozzá a pontrendszerhez.
|