Friss : Továbbra sincs egyetértés az új motorszabályról |
Továbbra sincs egyetértés az új motorszabályról
motorsportal.hu 2011.01.06. 19:39
Ecclestone aggódik, Fernandes helyesli a változtatásokat.
A Nemzetközi Automobil Szövetség döntésének értelmében 2013-ban érkeznek az 1,6 literes, négyhengeres turbómotorok a Formula-1-be, ami az utóbbi hetekben nagy vitákat eredményezett. A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo az Auto Motor und Sportnak elárulta, hogy szövetségeseket keres arra, hogy az új motorszabály soha, vagy csak 2014-ben lépjen életbe. Az olasz csapat a magas fejlesztési költségek mellett arra panaszkodott, hogy a Ferrari soha nem használna négyhengeres motorokat az utcai autóihoz, amelyek hangja meglehetősen "gyenge".
A Formula-1 háromszoros bajnoka, Niki Lauda a motorhang kérdésében egyetért Montezemolóval. "Egy kicsit aggódom emiatt, hiszen a hangok teszik egyedivé a Formula-1-et. Remélem, hogy nem csak egy halk brummogás marad majd" – idézi a Bild am Sonntag az osztrák szakembert.
A Formula-1 vezetője, Bernie Ecclestone is ragaszkodik a hangos motorokhoz. "Nekem mindegy, hogy 1,6 literes vagy 1,8 literes motorok lesznek, csak a hang miatt aggódom egy kicsit. A Formula-1-ben a hang igazán nagyszerű. Ha ezt elveszítjük, akkor nagyon sokat veszítünk."
Az FIA elnöke, Jean Todt megérti az aggályokat, ugyanakkor arról biztosította a kételkedőket, hogy a Formula-1-es motorok hangja 2013 után is egyedi lesz. "Garantálhatom, hogy a Formula-1-es autók 2013-tól nagyon izgalmasak lesznek, valamint hogy remek hangjuk lesz. Az utóbbi évek társadalmi változásai megkövetelik, hogy a biztonságot és a környezetvédelmet helyezzük előtérbe. Az autógyártók ezeken a területeken nagy előrelépéseket tettek. Az FIA az új szabályokkal új irányt akar mutatni. A kis motor nagyon fontos az autógyártóknak."
A Team Lotus vezetője, Tony Fernandes Todthoz hasonlóan üdvözli az új szabályt. "Szerintem ezek remek hírek, ami boldoggá tesz. A Formula-1 mérvadó az autóipar szempontjából, de még fontosabb, hogy a környezetvédelem szempontjából is releváns."
A szakember úgy véli, hogy a Formula-1-ben több lángelme is dolgozik, akik az új szabályok révén hozzájárulhatnak az autóipar fejlődéséhez is. "A tény, hogy 35 százalékkal tudjuk csökkenteni a fogyasztást, fenomenális. Gondoljanak csak bele, mi lenne, ha ezt valamennyi autónál el tudnánk érni. Gondoljanak csak bele, hogy mennyire hasznos a KERS. Jelenleg csak egy százalékot tesz ki a nyereség, de a következő években 50 százalék is lehet."
Fernandes szerint a Formula-1 hitelesebb lesz az 1,6 literes motorokkal. "A költségek csökkenni fognak, és a pénzt nemcsak arra fogják fordítani, hogy az autó a lehető leggyorsabb legyen. Ez hatalmas előrelépés."
A szakember további szabályváltoztatásokat szorgalmaz, hogy a Formula-1 még jobban megközelítse az autóipart. A maláj üzletember a közutakon is használatos gumik és felnik bevetését javasolja, ami lehetővé teszi, hogy a gumigyártók a biztonság terén előrelépéseket tegyenek.
|