A legfiatalabb Forma1-es pole pozíciós, futamgyőztes, világbajnok és kétszeres világbajnok egy személyben. Ki ő? Sebastian Vettel. Szeretnél többet tudni róla? Nézz szét az oldalon és ismerkedj meg a fiatal német pilótával! :)
Kellemes időtöltést kíván a szerk: Gyöngyi
KérdezZ: @
Szerkesztő:Gyöngyi
Társszerkesztő: Niki, Fanni, Piper
Design: Gyöngyi
Twitter: Blanka
KérdezZ: @
Az oldal címe: www.vettelfanpage.gp.hu
Indulás:2007. november 14.
Kódok: LD
Egy nagyon-nagyon szoros hajrá után Seb megnyerte a futamot! :)
Ez egy nagyon kemény futam volt számunkra. A verseny eleje különösen kemény volt. Először úgy gondoltam, hogy jó rajtot csíptem el, és nem tudom, hogy honnan bukkant fel Fernando Alonso. 16 méterrel volt mögöttem, de megérkezett a belső íven, majd az élre állt. Fantasztikus rajtot vett és még mindig nem tudom, hogy ez miként is sikerült neki.
Fernando sokáig ott tudott lenni az élen, majd a kerékcseréket követően sikerült őt megelőznöm. Ennek nagyon örültem. Azt lehetett látni, hogy a többiek főként a kemény gumikkal próbálkoztak, mi pedig mindent beleadtunk a lágy keveréken.
A McLaren azonban nagyon versenyképes volt a kemény gumikon. Az utolsó 10 körben úgy éreztem magam, mint a Kínai Nagydíjion. Féltem, hogy elfogynak alattam a gumik, és abban reménykedtem, hogy ez Lewis-al fog megtörténni. De végül nem így lett és nagyon keményen támadott.
Nem tudtuk, hogy miként is védekezzünk, de végül sikerült megtartanunk az első helyet. Néha működött a KERS, néha pedig nem. Sokat játszottam a gombokkal, és egyáltalán nem volt könnyű a verseny. Lewis és a McLaren megnehezítette a dolgunkat, és pontosan ezért könnyebbültem meg a végén.
A tegnapi nap után mindenki azt gondolta, hogy egy házi csatát láthatunk majd köztem és Mark között, de nem így lett. Talán sokan nem számítottak arra, hogy a McLaren lesz a legnagyobb ellenfelünk. Ők voltak azok, akik megkeserítették az életünket. Boldog vagyok, hogy sikerült.
A KERS hibája nem zavart. A srácok sokat dolgoztak rajta, de még mindig van vele egy kis munka. Látszik, hogy fejlődtünk ezen a területen, de nem örültem, hogy ma is problémáim voltak vele. Javulnunk kell a KERS-t illetően.
Seb a 2. helyet szerezte meg az időmérőn, a pole pedig csapattársáé, Mark Webberé.
Úgy gondolom, hogy az én esetemben nem beszélhetünk csalódottságról, mivel ez a második hely még mindig egy jó rajthely a futamon, de persze szebb lenne, ha most én lennék ott legelöl.
Barcelona általában az a helyszín, ahol sok új fejlesztés felkerül az autóra. Mi is hoztunk magunkkal pár új alkatrészt, melyek jól működtek, és nagyon elégedett vagyok az autó kezelhetőségével. A Q1-ben sajnos nem sikerült igazán jó tempót diktáltam, hiányzott a ritmus.
A Q2-ben már rendben voltak a dolgaim, míg a Q3-ban volt néhány problémám, ami miatt sok időt vesztettem. Mark valóban jó munkát végzett és elégedett vagyok azzal, hogy sikerült megmentenünk egy új szett gumit. Azt hiszem, hogy a McLaren versenyző is így tettek.
Nem igazán félek a KERS miatt. Úgy gondolom, hogy így is úgyis elől leszünk. A KERS egy soha véget nem érő történet számunkra, és a srácok nagyon keményen dolgoznak rajta. Az új fejlesztéseknek hála azonban aerodinamikailag sikerült fejlődnünk, így ez most kiegyenlítődött.
Nem mondom azt, hogy Mark azért nyert, mert neki működött a KERS-e. Ez nem lenne fair. Jó munkát végzett, megérdemli.
Nem panaszkodhatnak idén nyáron a programok hiányára a magyar autósport-rajongók. Június első hétvégéjén az FIA túraautó-világbajnokság (WTCC) mezőnye vendégeskedik a Hungaroringen, július elején a Renault-világsorozat (WSR) rendezvényére érdemes kilátogatni Mogyoródra, a hónap végén pedig megrendezik a 26. Forma-1-es Magyar Nagydíjat.
Az első két esemény között azonban még egy rangos esemény kényezteti a hazai autósport-fanokat, a Red Bull légi- és utcai parádéja alkalmából ugyanis Budapestre látogat az F1 világbajnoka, Sebastian Vettel - értesült a Nemzeti Sport.
A sportnapilap úgy tudja: a miniszterelnök sporttanácsadója, Balogh Gábor szerette volna valamilyen formában visszahozni Magyarországra a Red Bull Air Race-t és az azt kísérő légi parádét. A tárgyalások még tavaly szeptemberben kezdődtek, s mostanra biztossá vált, hogy újra láthatjuk a Duna fölött többek között Besenyei Péter műrepülő-világbajnokot, illetve Hannes Archot, a Red Bull Air Race korábbi győztesét.
"Az volt a terv, hogy minél több rangos sporteseményt rendezzünk" - mondta Balogh Gábor. "A sportszakmai szempontok mellett pedig van turisztikai vetülete is a júniusi eseménynek, hiszen egy ilyen rendezvényre nagyon sokan kíváncsiak. Ráadásul a belváros szívében, a történelmi épületek előtt zajlik majd a show. Az eseményt a Hungaroring Sport Zrt. szervezi, s Gyulay Zsolt (elnök) vetette fel az ötletet, mi lenne, ha nemcsak légi parádé, hanem autós bemutató is lenne. Így került egy kalap alá repülő és versenyautó, amely így együtt már igen nagy médiaértéket képvisel" - fogalmazott Balogh Gábor.
A Magyar Nagydíj előtt már 2007-ben, 2008-ban és 2009-ben is rendeztek hasonló eseményt. Az utcai rendezvényeken a Red Bull és a Toro Rosso akkori pilótái, valamint Niki Lauda, Gerhard Berger, David Coulthard és Palik László a budapesti Lánchídon, a Várban és a Roosevelt-téren, valamint Siófokon és Szegeden parádézott.